Ahad, 21 Mac 2010

Pujaan Enam Puluhan

RANCANGAN: PUJAAN ENAMPULUHAN
MASA/TARIKH: 5.30 PTG/20HB. MAC, 2010
PENYIAR: SHEK TASIKAN

INTRO: PUJAAN POP YEH YEH

JH: Irama pujaan pop yeh yeh petang ini dimulakan dengan lagu ciptaan Salamah Basiron, nyanyian A Ramlie iringan kugiran The Click IV, kita dengar lambaian desa.

LAGU: LAMBAIAN DESA~A RAMLIE & THE CLICK IV

JH: Sebuah lagu berunsur perpaduan.. Ada beberapa penyanyi tahun enam puluhan meletakan huruf J didepan nama mereka, Minggu ni, Shek akan menyiarkan lagu~lagu sebahagian penyanyi yang ada huruf J.

LAGU: SELAMAT BERKENALAN~A KADIR JELANI & SAWARNA

JH: A Kadir Jelani bersama kugiran Sawarna. Selain kugiran Sawarna A Kadir banyak terlibat dengan kugiran lain, antaranya The Braile Boys dan The Wanderers. Lagu tadi pernah dirakam semula oleh Noraniza Idris.

LAGU: BAHAGIA MENJELMA~A KARIM JAIS & LES FENTONES

JH: Les Fentones terdiri daripada A Karim Jais, A Manaf, Fatimah H.S dan M Osman. antara Lagu yang popular... Bahagia Menjelma dan Julaidah Nyanyian A Karim Jais, Saat Bahagia nyanyian Cik Gu A Manaf Ahmad, Pengorbanan Fafimah H.S, Mawarku Pergi - M Osman

LAGU: DI PINGGIR KALI~J SHAM & THE WANDERERS

JH: J Sham adalah bekas pensyarah muzik di Maktab Perguruan Ilmu Khas, Kuala Lumpur. The Wanderers dianggotai oleh Latiff Hashim, (bass), Abdul Rahim Abdul Karim, (gitar utama), Talha Idris, (gitar kedua) dan Yahya Ahmad, (dram).

LAGU: PERMOHONAN KU~J ISMAIL & D’IRAMA

JH: Permohonanku lagu dicipta oleh S. Azim Tjan, lagu ini kurang menyerlah kalau dibanding dengan lagu lupakan aku nyanyian J Ismail & D’Irama.

LAGU: ENTAHLAH~J RUKIMIN & LES KAFILAS

JH: Entahlah nyanyian J Rukimin atau Nama sebenarnya Rukimin Judie, sebut perkataan Les, Insyak Allah di minggu akan datang, Shek akan kumpulkan lagu~lagu daripada kugiran bermula dengan Les.

LAGU: RAYUANKU~J KAMISAH & THE WISMA

JH: J. Kamisah juga pernah berlakon dalam filem Jiran Sekampung (keluaran 1966) arahan Hussain Haniff terbitan Cathay Keris. Dia pegang watak kekasih kepada Tony Kassim.

LAGU: SUMPAH SETIA~AHMAD JAIS

JH: Ada sekurang2nya 7 penyanyi yang namanya bermula dengan huruf "J". J Kamisah (The Wisma). J Rukimin (Les Kafilas). J Ismail (D Irama). J.M.DIn (Irkadesa). J.M Noor (Fabulous Flame). J Minhad (The Siglap Boys), J Sham. Mereka semua ni bukannya adik beradik. Hanya secara kebetulan.. Akhir sekali Sebuah lagu bonus untuk lagu Import dari negara jiran, Elya M Harris

LAGU: MALAM BERBINTANG~ELYA M HARRIS

Tiada ulasan: