Isnin, 9 Mac 2009

SEKRIP INSPIRASI 27 OKTOBER 2007

SEGMEN: INSPIRASI
TARIKH: SABTU, 27 OKTOBER 2007
MASA: 12.00 TGM ~ 3.00 PG
DJ: SHEK@TASIKAN YUSOFF

LAGU TERIMA KASEH~LOVINGBORN

JH Terima kasih kerana masih bertemankan Kelantan fm sebagai saluran inforia pilihan utama anda. Menerusi Inspirasi pagi ini anda bertemankan Shek.

LAGU MENGINTAI DARI TIRAI KAMAR~EXISTS

JH Biarlah orang lain saja mengintai dari tirai kamar, asalkan jangan diri kita. Lebih baik kita intai diri kita, dimana kelebihan dan dimana kekurangan.

LAGU SELAMAT TINGGAL CINTA~ARENA
AKU KETINGGALAN~ROZITA IZLYN

JH Kita seringkali memilih orang yang benar-benar 'ideal' untuk dijadikan pasangan hidup. Sedangkan, tidak ada orang yang 100% ideal seperti yang kita impikan. Dan kita juga sekali-kali tidak pernah mampu untuk menjadi 100%, sesuai dengan keinginan orang lain.

LAGU PATAHNYA SAYAP MALAM~MASA
MENGALAH DENGAN CINTA~NIA MUYANTI

JH Dalam memilh calon pasangan, Tidak salah kenakan 'syarat' untuk 'calon', tapi tidak ada salahnya juga memberi kesempatan kepada yang ada di depan kita untuk dijadikan calon.

LAGU DIBADAI ASMARA~SERA
KEKASIH CINTA KU RINDU~TROPIKA

JH APAKAH yang membuat kita berlainan daripada orang lain? Banyak faktor, Salah satu daripadanya ialah pengalaman kita. Pengalaman seseorang tidak akan dapat dibeli oleh orang lain.

LAGU ASMARA DUA BENUA~SENSASI
MEI HWA~EVOLUSI

JH Adakalanya pengalaman yang sama membentuk keperibadian yang berbeza.

LAGU SALAM TAJ MAHAL~UMI AIDA
CINTA UNTUK NABILA~MELLISA

JH Fikiran bawah sedar tidak boleh membezakan apakah pengalaman tersebut nyata atau tidak. Realiti atau fantasi.

LAGU REALITI DAN FANTASI~CROSSFIRE
HIKAYAT CINTA KITA~LAGENDA

JH Apapun, segala pengalaman, segala impian dan segala apa yang kita fikirkan, Semuanya akan diserap dan disimpan dalam memori, kemudian dijadikan rujukan oleh kita kalaupun tidak saat ini, mungkin untuk esok.
.
LAGU KERANAMU~JELMOL
BAIDURI CINTA~ARYAN

JH Apakah kita termasuk orang yang bajía. Sebuah pertanyaan yang layak untuk dilontarkan kepada diri kita masing-masing. Mungkin di antara kita saat ini ada yang memiliki harta melimpah-ruah, tetapi tidak berasa bahagia. Kenapa.

LAGU SECEBIS RAYUAN~BURNMARK
SEGALANYA KUTERIMA~ILLUSI

JH Kamus Umum: Kebahagiaan merupakan perasaan yang menunjukkan sikap bahagia, di dalamnya ada unsur senang, tenteram, kesejahteraan dan kenikmatan hidup.

LAGU TAMAN KENANGAN~HIDAYU
BAHANG ASMARA~GAMMA

JH Bahagia adalah kejernihan hati, kebersihan perilaku dan keelokan ruhani. Hal itu merupakan pemberian Allah SWT yang diberikan kepada siapa saja yang melakukan perbuatan terpuji.

LAGU KERANA TERLUKA~NURUL
SAYANG~MENARA

JH Bahagia juga adalah rasa redha yang mendalam dan sikap qana'ah. Ia bukan barang dagangan yang dapat dibeli di pasar oleh orang sekaya mana pun, tetapi merupakan anugerah Allah yang dikurniakan kepada jiwa-jiwa yang terpilih. Jadikanlah nurani kita sebagai jira pilihan Tuhan.

LAGU KAIN CINTA PUTIH~PUTRA
BILA BUNGA DILAMAN ORANG~SEJATI

JH Bila bunga dilaman orang bermakna sudah menjadi bunga larangan.

LAGU BUNGA LARANGAN~UG14
KETERBIASAAN ITU PAGAR BERDURI~NURUL

JH Jangan berkeluh-kesah atas segala musibah. Tiada musibah yang kekal di muka bumi. Jadilah manusia tegar dalam menghadapi tragedi. Jadilah pema'af dan selalulah menepati janji

LAGU SAAT KUTERLANTAR DERITA~SERASI
ITU SUDAH SURATAN~RASS

JH Marilah kita sama~sama mengambil hikmah dari setiap pengalaman kita. Hikmah itu selalu positif. Hikmah itu milik kita, maka ambilah di mana pun kita menemukannya. Dan diri kita sendiri adalah salah satu sumber hikmah yang banyak.

LAGU SELAMAT JALAN DUKA~INKA CHRISTIE
UTUSKANLAH RINDU DIDOAMU~LESTARI

JH Akhir sekali, marilah kita sama~masa membuang jauh segala fikiran negatif dan mengisinya dengan fikiran yang positif. Ia merupakan sebuah kekuatan yang mampu menghadapi pelbagai tekanan dan sekali gus mencari penyelesaian bukan berdasarkan emosi.

LAGU USAH BERTANYA~AXL

Tiada ulasan: